11 iun. 2012

Din Rai în Iad


În timp ce mergea pe jos, pe stradă, într-o zi, un membru al Parlamentului este tragic lovit de un camion şi moare. Sufletul său ajunge în ceruri şi este întâmpinat de către Sf. Petru de la intrare.
- "Bine aţi venit în cer", spune Sf. Petru. "Înainte de a vă stabili aici, se pare că există o problemă. Noi vedem rar un înalt funcţionar prin aceste părţi, vezi tu, deci nu suntem siguri ce să facem cu tine."
- "Nici o problemă, lăsaţi-mă înăuntru", spune omul.
- "Ei bine, aş dori, dar am ordine de sus. Ce vom face este să îţi petreci o zi în Iad şi una în Rai. Apoi, puteţi alege unde să vă petreceţi eternitatea. "
- "Serios? Păi eu deja sunt hotărât . Vreau să fie în cer ", spune deputatul.
- "Îmi pare rău, dar noi avem regulile noastre."

Şi cu asta, Sf. Petru îl însoţeşte la lift şi merg în jos, în jos, până la Iad. Uşile se deschid şi el se găseşte în mijlocul unui teren de golf verde. La distanţă este un club şi în faţă sunt toţi prietenii lui, alţi politicieni care au lucrat cu el. Toată lumea este foarte fericită şi în ţinute de seară. Ei alergă să-l salute, dau mâna cu el, îşi amintesc de vremurile bune pe care le-au avut în timp ce se îmbogăţeau din banii poporului. Joacă un joc amical de golf şi apoi servesc masa cu homar, caviar şi şampanie. De asemenea, este prezent şi diavolul, care este cu adevărat un tip foarte prietenos şi frumos care ştie să se distreze, dansează şi spune glume. Se simţeau atât de bine încât a şi uitat cum a trecut timpul şi îşi dă seama că este timpul să plece. Toată lumea îşi ia rămas-bun şi el le face cu mâna în timp ce liftul urcă înapoi...

Liftul merge sus, sus, sus şi uşa se deschide în cer. Sf. Petru îl aşteaptă.
- "Acum este momentul pentru a vizita raiul."
Următoarele 24 de ore le petrece cu un grup de suflete mulţumite care zboară de pe un norişor pe altul, cânta la harpă şi interpretează cântecele suave. Petrec frumos şi, înainte să îşi dea el seama, cele 24 de ore au trecut. Se întoarce Sf. Petru.
-"Ei bine, deci, ai petrecut o zi în iad şi alta în rai. Acum, alege unde vrei să petreci veşnicia."
Parlamentarul reflectă timp de un minut, apoi răspunde: "Ei bine, eu niciodată n-aş fi spus asta înainte, dar vreau să spun că cerul a fost încântător. Totuşi cred că ar fi mai bine în iad."
Şi Sf. Petru îl însoţeşte la lift şi se duce în jos, în jos, până la iad. Uşile de la lift se deschid şi politicianul e în mijlocul unui teren arid acoperit cu deşeuri şi gunoi. Îşi vede toţi prietenii îmbrăcaţi în zdrenţe, adunând gunoiului şi punându-l în saci negri.
Diavolul vine la el şi pune braţul în jurul umerilor lui.
- "Eu nu înţeleg," se bâlbâie parlamentarul. "Ieri am fost aici, şi acolo a fost un teren de golf şi un club, am mâncat homar şi caviar, am băut şampanie, am dansat şi ne-am distrat pe cinste. Acum, există doar un loc pustiu plin de gunoaie şi prietenii mei arată mizerabil. Ce s-a întâmplat?"
Diavolul se uită la el, zâmbeşte şi spune:
"Ieri, făceam campanie... Astăzi, ai votat. "

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu