31 mai 2012

Ilegalitatile primarului Nichita girate de Ponta


Întâmplarea a făcut să găsesc un comentariu excelent despre dedesubturile afacerilor ilegale ale primarului Nichita, afaceri ce azi se desfăşoară mult mai lejer sub oblăduirea lui Ponta, cel care s-a dus la Iaşi pentru a-şi demonstra sprijinul pe care el i-l acorda colegului său de partid, Nichita. Nu voi comenta eu mai mult decât o face Alin George Nistor, un jurnalist ce cunoaşte bine dedesubturile afacerii, dar spera că va relua campania sa de devoalare a ilegalităţilor comuniste de la Iaşi.
„Domnule Ponta, vă propun, la Iaşi, o plimbare cu Cordunenii!

Problemă: Se iau 12 hectare de teren din proprietatea oraşului (de exemplu, în spatele Palatului Culturii). Se dau pe şest unor băieţi cu grade pe umeri (de exemplu, Nichita, primarul, le da generalilor lui Dascălu. Iulian Dascălu). Se semnează ilegal o hârţoagă şi se trece la treabă (de exemplu, la construit proiectul imobiliar Palas).

Trece un an, trec doi, trei, patru, cinci, şase... vin TOATE instanţele supreme şi nesupreme şi spun, definitiv şi irevocabil, că afacerea e ilegală. Că băieţii cu grade pe umeri (de exemplu, generalii lui Dascălu) trebuie să-şi dărâme şandramaua şi să plece acasă. Şi că alţi băieţi (de exemplu, Nichita), care ar vrea să aibă grade pe umeri, dar, de fapt, sunt nişte simpli foşti turnători la Secu, trebuie să se retragă din afacere.

Rezolvare: Vin nişte băieţi, şi mai tari, (de exemplu, Ponta) şi taie panglica la Palas. :)

Vreo şase ani am scris despre afacerea Palas. Dintre care, vreo patru ani, am scris şi de câteva ori pe săptămână, atât de multe ilegalităţi am descoperit. Şi asta, într-un oraş în care niciun ziar decât cele la care am lucrat (EvZ şi Adevărul) nu era interesat de acest subiect. N-am să comentez de ce, pentru că e absolut evident.
Aşa că ştiu, în amănunt, şi dacă mă întrebi prin somn, toate-toate rândurile din contractul Nichita-Dascalu, toate şmenurile, toate hotărârile instanţelor, toate hotărârile domnilor consilieri locali, toate spăgile date, toate interesele băieţeilor (de exemplu, ale domnului Fenechiu), toate datoriile la bănci, etc, etc. Mereu când mai descopeream câte o ilegalitate, mă întrebam: băieţii ăştia sunt nebuni? Nu le e tema că ajung la puşcărie?

Ei bine, se pare că nu le e teamă. Zilele astea, aşa cum ştiţi, mi-am umplut mintea doar cu minunea de campanie pentru cei 40 de micuţi orfani. Aseară, târziu, aflu şi eu că domnul prim-ministru Victor Ponta vine special la Iaşi ca să inaugureze Palasul. :))))))))

Domnule Ponta, domnule premier, domnule procuror, respectele mele! Vă zic....sunteţi cel mai tare dintre toţi! Până acum, nimeni, dar nimeni, nici măcar Nichita, nu a ajuns la aşa un nivel de mare ca dumneavoastră în privinţa Palasului. A făcut Nichita toate ilegalităţile posibile, a sfidat, a urlat, s-a zbătut, aproape că s-a legat cu lanţuri de gardul şantierului Palas ca să nu mai scriem, dar aşa ceva...

Eu vă propun ca, după ce veţi zâmbi frumos la camere, alături de toţi băieţii cu grade pe umăr, să faceţi o plimbare prin Copou. Alături de Corduneni. Cum care Corduneni? Aia care au stat zeci de ani prin puşcărie pentru tot felul de nenorociri. Pentru că, domnule Ponta, vă garantez că, dacă la Palas nu o să vă felicite niciun ieşean normal la cap pentru ceea ce faceţi, la braţul vreunui Corduneanu aveţi toate şansele să vă zică cineva: „Respect, frate!”

PS: Mie melodia asta îmi vine în minte... mai bine haimana, decât trădător... :)".

Erata: Citatul-articol apartiene Ramonei Ursu, dar la el am ajuns datorita lui Alin. Le multumesc amandurora.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu