Viaţa
nu e simplă... De multe ori noi suntem cei care o complicăm, deşi deseori
simplificările sunt necesare pentru o mai bună înţelegere a ei. M-am hotărât să
scriu, nu pentru a căuta gloria personală a scriitorului, ci pentru ca publicul
mai avizat decât mine să aibă un prilej de a gusta din frumuseţile sau micimile
vieţii. Pentru asta am ales câteva personaje care de multă vreme caută un autor
care să le transforme din vietăţi virtuale cu vieţi terestre, în fiinţe reale
sau nu (asta nu ştiu, că nu am un descifrator de adevăr), cu frustrările şi
complexele lor de inferioritate, cu manifestările lor imoral-amorale şi cu
preocupările lor, cu vieţile lor trăite mai mult colectiv şi subteran, decât
individual şi în plin soare. Fireşte, publicitatea le place; le aduce clienţi,
le condimentează vieţile vegetale şi le face să se simtă „cineva” când
planurile lor sunt duse la bun sfârşit. În rest, personajele aflate în căutarea
unui autor nu trăiesc, ci doar au impresia. Aparent au vieţi relativ normale,
adică se hrănesc, se plimbă, se distrează, fac sex (chiar dacă de multe ori
relativ tarifat) şi au preocupări proprii, unele năstruşnice, altele ieşite din
sfera normalului, dar cu toatele au un numitor comun: cinismul, lipsa aproape
completă a mândriei, plăcerea umilinţei în fata banilor, minciuna şi
înşelătoria. Distracţiile lor nu sunt cele ale omului obişnuit, cel care simte
bucuria unei raze de soare, a unui curcubeu, a unui peisaj şi nici una din
toate astea nu le face să simtă că greşeala e umană, dar repetarea ei aparţine
negrei lumi de dincolo, cu toate cazanele ei de smoală.
Şi
pentru că toate trebuie să aibă un început, dar şi un sfârşit apoteotic, să
luăm personajele pe rând. Am ales câteva personaje principale şi câteva
secundare, cele principale – cu vieţile lor distractive pentru ei, în raport cu
preocupările, de multe ori stranii, ale lor. Nu, nu sunt nişte personalităţi şi
nici măcar nu se poate vorbi despre personalitate în cazul lor; ceea ce poate
fi interpretat ca personalitate sau demnitate umană sunt, în fapt, umilinţă şi
obedienţă, alternate cu manifestări ale încăpăţânării şi cu orgolii lipsite de
orice justificare. Fiecare dintre personaje are un trecut încărcat, unele şi un
prezent deloc generator de mândrie, dar şi-au ales ca model de exprimare
minciuna, înşelătoria, disimularea şi duplicitatea cea mai josnică. Unele
personaje vor să educe, proprii copii sau pe cei din jur, dar nu e deloc
limpede dacă reuşesc măcar să înţeleagă propriile acţiuni şi efectele lor; de
raţiunea ce stă în spatele acestor acţiuni, nici nu mai pomenesc.
Personajul
principal al serialului este Didina, o blondă cu activităţi când stranii şi
virtuale, când complet imorale şi foarte pământeşti. Numitorul comun al
acţiunilor sale este înşelătoria condimentată cu erotism excesiv, deseori
obsesiv şi, fireşte, cu sex; se pare că toate personajele au o obsesie comună
faţă de sex sau faţă de natura relaţiilor dintre oameni, de multe ori
proiectând asupra celor din jur propriile obsesii, atribuindu-le nejustificat
şi deseori mincinos. Didina este o femeie inteligentă nativ, dar preocupările
cotidiene i-au modificat structura sufletească şi afectivă. Ea are o viaţă
dublă, una la vedere şi normală, iar alta ascunsă şi fără scrupule de vreun
fel. Nimic n-o poate împiedica să-şi manifeste frustrările de care fuge în cea
mai imundă lume, a sexului fără alegere, fără a ţine cont dacă el e practicat
cu bărbaţi însuraţi sau nu, tineri sau în vârstă, soţi ai prietenelor sau
cunoştinţe întâmplătoare. Nu are nişte criterii bine determinate de alegere a
partenerului (ocazional sau nu), importantă e defularea şi acceptarea ei în
medii la care ar putea ajunge şi altminteri, dar nu ştie cum. Detestă
singurătatea şi se vrea în centrul atenţiei, cu deosebire în centrul atenţiei
bărbaţilor, iar asta cu orice preţ, fie şi al umilinţei de a lua masa în
genunchi.
Didina e aptă şi pentru o viaţă relativ normală, dar aptitudinea
respectivă este din ce în ce mai puţin evidentă, chiar și pentru ea. Nu are
lipsuri materiale, aşa că nu din necesitate se vinde, când pentru o masă la
restaurant sau o ieşire la piscină, când pentru nişte chiloţei de dantelă care
să-i „acopere” trupul lucrat la sală şi la masaj; orice efort este firesc
pentru a ascunde vârstă, mai ales când concurenţa e acerbă. Nu, Didina n-are
probleme de ordin moral... Îşi cauta „victimele” în lumea virtuală şi le atrage
ca lumina un fluture de noapte. Dacă ratează o „ţintă”, nu suferă şi altele
aşteaptă la rând. Că vorbim despre juni imberbi sau despre maturi, înalţi şi
solizi, în general, dar şi cu aspect mai subţiratic, Didina e netulburată. E la
fel de capabilă să-l determine pe soţul unei prietene să o facă să se simtă
femeie împlinită, tot aşa cum se poate oferi să-i danseze din buric soţului
unei altei prietene sau să accepte de la avocăţelul „Horse”, de la „Muscat şi
asociaţii” diverse „atenţii” plătite prin prestaţii sexuale fals manifestate;
în viaţă, mai face omul şi ceea ce trebuie să-i placă plătitorului pentru ca el
să nu bată în retragere, iar Didina să piardă obiectele de lenjerie cu care
acesta îşi achită „marfa”. Desigur, Didina nu se dă înapoi de la nimic care
să-i asigure o permanenţă a întâlnirilor doar pentru sex, fie el şi retribuit,
motiv pentru care se imortalizează în zeci de poze, îmbrăcată în lenjeria
respectivă sau în costumul de botez. Apoi trimite creaţiile fotografice celui
interesat şi astfel, avocăţelul porn-obsedat şi-a asigurat o „cucerire” cu ora;
oră repetată periodic.
- va urma -
Această producţie literară se află sub protecţia dreptului de proprietate intelectuală.
Orice asemănare cu persoane sau fapte reale este întâmplătoare.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu