7 ian. 2012

Cu o prietena despre Dreapta

     Sa nu ne imaginam ca o dreapta puternica se face in 6 luni sau un an. Ideea de a-si face aparitia un nou partid, unul de dreapta, inainte cu 10 luni de alegeri e o copilarie. Apoi, ceea ce va dauna extraordinar viitorului partid este lipsa doctrinei, lipsa unei ideologii aplicate si cu priza la public. NR este inspirata de Miscarea Legionara, este evident, dar au eliminat nationalismul si radicalismul fata de comunisti. A iesit o miscare beteaga, ce nu stie decat ca dreapta e buna, dar de ce? nu stie nimeni sa spuna. Ca dreapta e buna, asta nici nu trebuie s-o mai declaram, dar ea nu e buna doar prin opozitie cu stanga comunista. Dar cum e ea buna? Neamtu nu stie... Stie el ce inseamna un teoretician al dreptei? Stie el ce inseamna sa muncesti cu fiecare om in parte? Doar cu conferinte si mese rotunde se poate face un ONG, dar o dreapta adevarata - nu. Cat priveste dreapta, in mod clar n-are Neamtu ce sa ma invete. Eu n-am devenit de dreapta acum 2 ani sau 3, ci sunt asa din '90 cand am fost indrumat de niste oameni indiscutabil de dreapta: P.Tutea, N.Balanescu, Arshavir Acterian etc.


         Negarea la nesfarsit a sursei de inspiratie (Miscarea Legionara) va produce unul din doua efecte: 1. comunistii vor ataca virulent si vor agita fantoma Legiunii, caz in care toata constructia va cadea sau 2. comunistii nu vor ataca NR si atunci va trebui sa ne-ntrebam de ce oare...?

     Sa-ti spun de ce cred ca in spatele miscarii este Patriciu (am scris si un articol pe blog)... Din 2 motive: 1. Neamtu a negat inconsistent ca ar fi el in umbra NR si 2. dupa ce Vantu a facut Noua Dreapta (deci n-avea nevoie sa mai faca si NR), cineva trebuia sa faca o copie mai intelectualista si mai moderata a Noii Drepte, iar Patriciu e singurul care are interes (televiziunea lui are mari probleme desi nici nu s-a lansat). Asemanarea NR cu Miscarea Legionara nu e deloc fortata si o sa vezi asta si pe blogul meu. Crede-ma ca stiu ce spun si au mai incercat si altii sa para de dreapta (Vosganian), dar tot de Vantu era platit si tot la comunisti a esuat.

      Toti intoxicatii de comunism se uita la tine de parca ai fii ciumat sau oricum, nesanatos. Eu am incetat sa mai fiu interesat de asta in plan personal. Acum ma preocupa doar colectivitatea. Daca gasesc acea formatiune in care sa stiu ca pot fi util, voi fi primul care sa activeze in ea. Dar NR nu va fi niciodata acea formatiune. Cu Aligica si compania, intelectualii de la "22", nu se va face o dreapta niciodata. Neamtu e cu capul in nori si cineva il baga in fata exploatand dragostea lui pentru... a parveni (asta ori din partea olteneasca a familiei, ori din cea ardeleneasca).

       Teoretic, Neamtu ar trebui sa-mi placa pentru ca se trage din aceiasi munti ca si mine - Zarand, dar uite ca nu. Pentru asta am scris articolul "Mihail Gerula - micul arogant"; el singur se declara arogant. Asta e o miscare interesanta inca, dar dupa transformarea in partid va incepe sa dispara. Eu vad doar aceasta functiune a acestui partid: sa fragmenteze voturile PDL la urmatoarele alegeri, ca de intrat in Parlament nici nu poate fi vorba. Daca el e asa de cinstit de dreapta, de radical, atunci l-as provoca sa incepem o treaba amadoi: sa lasam alegerile sa-si vada de drum si sa construim dreapta. Dar nu asa cum o face el, ci mergand din om in om, cu « activisti » bine intentionati si constienti de datoria lor, oameni care nu fac asta din oportunism, ci din sacrificiu. Dreapta nu inseamna vorbe, ca stanga sau promisiuni desarte, ci inseamna Dumnezeu, Patria si Neamul. Toate astea trebuie sa fie mai presus de orice, altfel nu poti face o miscare de dreapta. Legionarii aveau o sintagma: "am imbracat camasa mortii", ceea ce nu inseamna catusi de putin ca erau pregatiti de crime, ci erau gata sa moara pentru idealul national. De-aia au avut asemenea succes... Dar si asta s-a datorat unui om care el insusi a mers pana la martiriu, dar n-a cedat. Si sa nu crezi ca n-a fost apreciat si de evrei... Dupa '90, Shafran, fostul rabin al Romaniei venea in vizita in tara si-si amintea cu placere de intalnirea pe care o avusese candva cu Codreanu. Cam asa stau lucrurile si tocmai de-aia am facut blogul asta, pentru ca nu vad deocamdata o miscare clar si net de dreapta. “Mandatul” meu e sa arat oamenilor dreapta, chiar daca n-o vor vedea decat 2-3. Eu am doar aceasta datorie lasata de niste oameni mari si anume sa propovaduiesc dreapta si nationalismul curat. De-aia eu nu sunt in nici un partid, dar voi colabora cu oricine pune tara inaintea lui si a intereselor de grup. Stiu ca nu ma fac simpatic cu pozitia asta (Neamtu m-a sters din lista lui), dar nu simpatie caut si voi face exact ceea ce cred ca e util pentru tara mea; de aici, din strainatate sau din tara.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu