Stimate doamne/ Stimaţi domni,
Decizia dv. referitoare la scoaterea de pe listele permanente a românilor din afara graniţelor României este una pe care eu, că amator în ale dreptului n-o pot înţelege. Spuneţi că românii din diaspora pot vota la REFERENDUM (acesta e subiectul, nu-i aşa?) doar pe liste suplimentare. Nu vreau să fac referire la definiţiile juridice, dar o să apelez la frumoasa limba romana: când vorbim despre liste SUPLIMENTARE, limba maternă ne învaţă că acestea sunt liste ce vin în completarea altora deja existente. "Suplimentar" este ceva care se adaugă sau care completează entitatea fizică deja existenţa. În cazul nostru, cel al REFERENDUMULUI, decizie dv. de a-i considera pe românii din străinătate capabili să fie trecuţi doar pe liste suplimentare este una care nu cu legea 3/2000 actualizata ( a referendumului, cu completările ulterioare)are legătură, ci mai curând cu legea 35/2008, cea care vorbeşte despre alegerile pentru cele două Camere ale Parlamentului; aceasta din urmă lege a constituit şi "baza" juridică a USL în încercarea de a diminua cu orice preţ numărul votanţilor înscrişi pe liste permanente.
Vă rog, stimate doamne şi stimaţi domni să mă ajutaţi să-mi completez cunoştinţele juridice prin răspunsul la întrebarea: dacă românii din diaspora sunt trecuţi pe liste SUPLIMENTARE, atunci cine formează listele permanente, având în vedere că TOŢI romanii cu domiciliul provizoriu sau permanent în străinătate sunt arondaţi CIRCUMSCRIPŢIEI ELECTORALE nr. 43, circumscripţie cu caracter PERMANENT (cf.legii 35/2008).
Dragoş Gros
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu